روغن تراپی مو در کلینیک های زیبایی 1456874867

روغن تراپی مو یک روش درمانی گیاهی است که به راحتی در خانه قابل انجام بوده و هدف آن تقویت، افزایش شادابی، درخشندگی و تأمین مواد مغذی مورد نیاز موها می‌باشد. این فرآیند شامل ریختن روغن های مناسب بر روی ساقه و ریشه موها و ماساژ دادن آنها است. برای بهره‌مندی از مزایای روغن تراپی مو، کافی است روغن‌های مناسب برای نوع موهای خود را شناسایی کرده و روش صحیح استفاده از آنها را بدانید. اگر به روغن‌تراپی مو علاقه‌مند هستید، توصیه می‌کنیم که در ادامه این مقاله از گرگان زیبایی با ما همراه باشید تا با نکات کاربردی و حرفه‌ای این روش آشنا شوید.

روغن تراپی کردن موهای سر برای جلوگیری از مشکلات مو 416587468


تاریخچه روغن تراپی مو

روغن‌تراپی مو دارای قدمتی حدود 5000 ساله است و ریشه در سرزمین هندوستان دارد. این روش در طب آیورودا که بر پایه زندگی سالم و توازن بدن و ذهن بنا شده، بسیار توصیه شده است. امروزه، روغن تراپی مو همچنان جایگاه ویژه‌ای در میان زنان هندی دارد و به عنوان بخشی از برنامه هفتگی آنها محسوب می‌شود. علاوه بر این، بسیاری از زنان در آسیای جنوبی نیز این روش را به‌عنوان یک سنت فرهنگی ارزشمند اجرا می‌کنند. این تاریخچه غنی نشان‌دهنده اهمیت و تاثیرگذاری روغن‌تراپی در مراقبت از موها است.

انواع روغن ها برای درمان مشکلات مو 41654767

فواید روغن‌تراپی مو

روغن‌تراپی مو مزایای فراوانی دارد که برخی از مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:

حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی مو: روغن تراپی به حفظ رطوبت موها کمک کرده و از خشکی و شکنندگی آنها جلوگیری می‌کند. این ویژگی به ویژه برای افرادی با موهای خشک و کسانی که در آب و هوای خشک زندگی می‌کنند، بسیار مفید است.

صاف‌کردن کوتیکول‌ها و کاهش وزی: این روش درمانی باعث صاف شدن کوتیکول های مو و پر شدن شکاف های موجود در آنها می‌شود. بنابراین برای افرادی با موهای وز یا دارای موخوره مناسب است.

کاهش شوره سر: روغن تراپی با ایجاد تعادل در تولید سبوم پوست سر، از رشد باکتری های مولد شوره سر جلوگیری کرده و موجب کاهش شوره سر می‌شود.

تقویت ساقه مو: این درمان مو ساقه موها را تقویت کرده و از شکنندگی آنها جلوگیری می‌کند. همچنین با ایجاد یک لایه محافظ، از موها در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند.

محافظت در برابر عفونت و التهابات: روغن‌تراپی عفونت‌ها و التهابات ناحیه کف سر را کاهش داده و از موها در برابر اشعه‌های زیان‌آور و آلودگی‌های محیطی محافظت می‌کند.

تحریک رشد مو و جلوگیری از ریزش: این روش درمانی با افزایش جریان خون در پوست سر، تحریک فولیکول‌ها و تأمین مواد مغذی مورد نیاز مو، به تقویت و رشد موها کمک کرده و از ریزش آنها جلوگیری می‌کند.

این مزایا نشان می‌دهند که روغن‌تراپی یک روش جامع و موثر برای مراقبت از موها همچنین پس از مزوتراپی  مو ( بعد از 10 روز) بسیار موثر است.

افزایش ضخامت و درمان خشکی مو با روغن تراپی 25216354684


روش های انجام روغن‌تراپی مو

روغن‌تراپی معمولاً به دو روش زیر انجام می‌شود:

روغن تراپی پیش از استحمام

این روش برای تمامی انواع موها مناسب است و موجب تأمین مواد مغذی و رطوبت مورد نیاز موها می‌شود. مراحل انجام روغن تراپی پیش از استحمام به شرح زیر است:

1. شانه زدن موها: ابتدا موهای خود را شانه کنید تا گره های آن باز شود و روغن به تمامی قسمت ها برسد.
2. گرم کردن روغن: روغن مناسب موهای خود را انتخاب کرده و آن را به مدت ده ثانیه در مایکروویو قرار دهید یا ظرف آن را در قابلمه آب جوش بگذارید تا گرم شود. همچنین می‌توانید روغن را به صورت سرد نیز استفاده کنید. در صورت استفاده از روغن داغ، از اسپری محافظ حرارتی استفاده کنید تا حرارت روغن به موهای شما آسیب نزند.
3. تقسیم‌بندی موها: موهای خود را به چند بخش تقسیم کنید و روغن را به تمامی قسمت‌های ریشه و ساقه مو بمالید و ماساژ دهید.
4. استفاده از کلاه دوش: از یک کلاه دوش استفاده کنید و بر روی آن حوله یا پارچه نخی گرم بپیچید تا روغن به خوبی جذب موها شود.
5. آبکشی: پس از حداقل نیم ساعت، موهای خود را آبکشی کنید و از ماسک مو استفاده نمایید. در صورت تمایل می‌توانید روغن را یک شبانه‌روز نیز بر روی موهای خود نگاه دارید.

🖊️بیشتر بخوانید: کراتین مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟ 💇‍♀️| مزایا ✔️| معایب ❌| روش ها | عکس

درمان مشکلات مو با روغن تراپی موها 416541556

روغن تراپی پس از استحمام

این روش برای افرادی با موهای خشک، آسیب‌دیده و فر مناسب است. مراحل انجام روغن تراپی پس از استحمام به شرح زیر است:

1. خشک کردن موها: پس از استحمام، موهای خود را کمی خشک کنید تا زمانی که هنوز مقداری رطوبت دارد.
2. استفاده از روغن: چند قطره روغن را بر روی ساقه موها بریزید و ماساژ دهید.
3. خشک شدن موها: صبر کنید تا موها خشک شود. در صورتی که چربی روغن برای شما ناخوشایند است، می‌توانید از سشوار استفاده کنید تا چربی جذب موها شود.

این روش‌ها به شما کمک می‌کنند تا از فواید روغن‌تراپی به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوید و موهایی سالم و درخشان داشته باشید.

روغن تراپی مو راهی برای درمان مشکلات موی سر 416584768


روغن های مناسب برای روغن تراپی مو

استفاده از روغن‌های گیاهی برای روغن تراپی مو به دلیل خواص منحصر به فرد هر کدام، بسیار رایج است. برخی از متداول‌ترین روغن‌ها عبارت‌اند از: آرگان، مورینگا، هسته انگور، جوجوبا، سیاه دانه، بادام، کنجد، نارگیل، ماکادمیا، رزماری، فندق و شی باتر. در ادامه به خواص و ویژگی‌های درمانی این روغن‌ها پرداخته‌ایم:

روغن نارگیل

این روغن حاوی اسیدهای چرب مغذی است که به پروتئین مو متصل شده و به راحتی به داخل موها نفوذ می‌کند، باعث ترمیم پروتئین‌های آسیب‌دیده می‌شود و برای انواع مو مناسب است.

🖋️بیشتر بخوانید: روش های درمان سریع موخوره شدید 👩⚡

چکاندن روغن برروی مو با قطره چکان 1568468746

روغن آرگان

این روغن سرشار از ویتامین‌های A، E و C، آنتی‌اکسیدان‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 است. این روغن به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی عمل می‌کند، آسیب‌های ناشی از ابزارهای حرارتی را ترمیم می‌کند و برای انواع موها، به ویژه موهای خشک و آسیب‌دیده، مناسب است.

روغن کنجد

روغن کنجد غنی از ویتامین B1، کلسیم، فسفر، منیزیم، منگنز و روی است. این روغن برای موهای خشک، نازک و وز مناسب است، ریزش مو را کاهش می‌دهد، پوست سر را آبرسانی می‌کند و خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد که به درمان شوره سر کمک می‌کند.

روغن بادام

روغن بادام دارای وزن مولکولی کمتر از روغن کنجد اما سنگین تر از روغن نارگیل است. سرشار از ویتامین‌های K، E و B که تاثیر بسزایی در رشد موها دارد. روغن بادام در دو نوع تلخ و شیرین موجود است که هر دو برای تراپی مو قابل استفاده هستند. افرادی که به آجیل حساسیت دارند، باید پیش از استفاده، آن را روی بازوی خود تست کنند تا از عدم واکنش آلرژیک مطمئن شوند.

درمان موخوره موها با روغن درمانی مو 41568476874

روغن ماکادمیا

این روغن که از میوه درخت ماکادمیا به دست می‌آید، سرشار از اسیدهای چرب، ویتامین E، امگا 6 و 7 و پتاسیم است. روغن ماکادمیا به خوبی در بافت مو نفوذ کرده، موها را نرم، درخشان و براق می‌کند و ریشه آن‌ها را تقویت می‌کند. برای موهای خشک و وز، روغن ماکادمیا انتخاب مناسبی است.

روغن جوجوبا

این روغن از دانه درختچه های جوجوبا به روش پرس سرد به دست می‌آید و حاوی مقادیر زیادی ویتامین‌های B و E و امگا 6 است. به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی، با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و خشکی و کدری پوست سر را از بین می‌برد، همچنین تعادل چربی را به موها بازمی‌گرداند.

درمان شکنندگی مو با روغن درمانی موها 56746878665

روغن فندق

روغن فندق با بافت سبک خود، منافذ پوست سر را مسدود نمی‌کند و برای موهای چرب ایده‌آل است. این روغن با کنترل ترشح چربی، از ریزش موها جلوگیری کرده و در درمان شوره و آسیب‌دیدگی مو موثر است. افرادی که به آجیل حساسیت دارند، باید ابتدا این روغن را روی بازوی خود تست کنند.

روغن تراپی کردن موهای یک خانم توسط خودش 145473867468

روغن سیاه دانه

این روغن برای انواع موها مناسب است و باعث رشد و تقویت موها می‌شود. روغن سیاه دانه دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است و از سفیدی زودرس و طاسی سر جلوگیری می‌کند.

روغن رزماری

ترکیبات روغن رزماری به رشد و پرپشت شدن موها کمک کرده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند. این روغن برای انواع موها مناسب است و ماساژ آن بر روی پوست سر باعث افزایش گردش خون و ضخامت موها می‌شود.

روش های انجام روغن تراپی چیست؟ 55468374678

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *