یک نمونه سایه اسموکی تیره برای پلک های یک خانم 58657684

سایه اسموکی چیست؟

فرقی نمی‌کند قصد رفتن به مهمانی‌های مجلل را دارید، دورهمی‌ های دوستانه یا قرارهای کاری؛ آرایش اسموکی می‌تواند به استایل شما ظاهری شیک و بی‌نظیر اضافه کند. این سبک آرایش، ظاهری سرد، تند، جذاب و کلاسیک به چهره شما می‌دهد و به راحتی با هر موقعیتی هماهنگ می‌شود.

استفاده از آرایش اسموکی، راهکاری هوشمندانه برای پوشاندن خستگی چشم‌ها و اصلاح افتادگی پلک است. در این سبک آرایش، چهره استخوانی و کشیده به نظر می‌رسد و تمام توجهات به سمت آرایش چشم‌ها جلب می‌شود. برای بهره‌مندی از انواع خدمات میکاپ و آرایش صورت در گرگان، این سبک آرایش می‌تواند انتخابی ایده‌آل باشد.


👰🏻‍ آرایش چشم اسموکی چیست؟

آرایش اسموکی نوعی میکاپ چشم است که با استفاده از سایه‌های غلیظ و تیره، به خصوص رنگ‌ های دودی، سیاه و قهوه‌ای، به چشم‌ها عمق و جلوه‌ای خیره‌کننده و زیبا می‌بخشد. در این سبک آرایش، معمولاً رژلب نود و کمرنگ انتخاب می‌شود تا تمرکز بر چشم‌ها باقی بماند. آرایش اسموکی به ویژه برای مجالس و مهمانی‌ها مناسب است و در محیط‌های روزمره مانند محل کار یا خیابان چندان کاربردی ندارد.

با این حال، آرایش اسموکی با وجود غلظت آن، انواع مختلفی دارد که می‌تواند شامل سبک‌های دخترانه، لایت، شیک و خانومانه باشد. این تنوع به شما اجازه می‌دهد تا از این سبک آرایش در مهمانی‌های دوستانه تا مجالس بزرگ و رسمی مانند عروسی‌ها بهره ببرید. سایه اسموکی عموماً برای استفاده در شب مناسب است، زیرا در طول روز می‌تواند استایل شما را اغراق‌ آمیز و بیش از حد جلب توجه کند.

📍بیشتر بخوانید: آموزش آرایش چشم اسموکی به صورت صفر تا صد 😍💯

چهار نمونه مدل سایه چشم اسموکی لایت 4546547


👸 انواع سایه چشم اسموکی

سایه چشم و به ویژه سایه چشم اسموکی انواع مختلفی دارد که در ادامه این مقاله از گرگان زیبایی به طور مفصل آنها را معرفی می‌کنیم.

☑️ سایه چشم اسموکی دخترانه

در این نوع آرایش چشم اسموکی از به کار بردن بیش از حد رنگ‌های تیره، به خصوص دودی و مشکی، خودداری کنید. به جای آن‌ها، از رنگ‌های دخترانه‌تر با تم صورتی، هلویی، قرمز و بنفش استفاده کنید. البته خط چشم تیره و غلظت مناسب سایه را رعایت کنید تا تم اسموکی آرایش حفظ شود. این سبک آرایش، جلوه‌ای ملایم‌تر و زنانه‌تر به چشم‌های شما می‌بخشد.

یک نمونه سایه چشم اسموکی دخترانه 447864

☑️ سایه چشم اسموکی لایت

در این مدل آرایش چشم، همراه با خط چشم تیره و سایه اسموکی، از یک سایه رنگ روشن متمایل به سفید یا نقره‌ای نیز برای برجسته کردن پلک استفاده می‌شود. این سایه روشن به نگاه شما عمق و درخشندگی بیشتری می‌بخشد. البته باید به اندازه‌ای از سایه روشن استفاده کنید که تم اسموکی آرایش‌تان حفظ شود.

یک نمونه سایه اسموکی لایت برای یک خانم 47846846

☑️ سایه چشم اسموکی دارک

در این مدل آرایش چشم از رنگ‌های به شدت تیره استفاده می‌شود و نهایت غلظت این رنگ‌ها روی پلک‌های بالایی و پایینی به کار می‌رود. از جمله رنگ‌های مورد استفاده در این مدل میکاپ می‌توان به مشکی، خاکستری، قهوه‌ای سوخته، سورمه‌ای، سبز یا بنفش تیره اشاره کرد.

یک نمونه سایه چشم اسموکی دارک 547465746

☑️ سایه چشم اسموکی مات

اگر طرفدار سبک‌های میکاپ ساده و شیک هستید، سایه اسموکی مات انتخاب مناسبی است. غلظت سایه را می‌توانید متناسب با نوع مهمانی که دعوت هستید، تغییر دهید و ظاهری به یادماندنی و زیبا خلق کنید. یادتان باشد که آرایش چشم اسموکی مات الزامی ندارد که حتماً بر پایه رنگ‌های دودی و مشکی باشد. در این مدل می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تری مانند قهوه‌ای شکلاتی، طلایی، سبز، قرمز، صورتی یا بنفش نیز استفاده کنید.

یک نمونه مدل سایه چشم اسموکی مات برای چشم های یک خانم 48674645

☑️ سایه چشم اسموکی شاین

برای مجالسی که می‌خواهید به طور ویژه بدرخشید و آرایش‌تان با لباس‌تان هماهنگ باشد، می‌توانید از سایه اسموکی شاین استفاده کنید. سایه‌های اکلیلی و فانتزی پایه اصلی این نوع آرایش هستند و جلوه‌ای خاص به ظاهرتان می‌بخشند. رنگ این سایه شاین می‌تواند از طیف دودی و مشکی تا رنگ‌های لایت مانند شکلاتی، سبز و طلایی باشد. در مراسم‌هایی مانند اسکار یا فشن شوها و مهمانی‌هایی که سلبریتی‌های مشهور حضور دارند، نمونه‌های زیادی از این آرایش دیده می‌شود.

یک نمونه مدل سایه چشم اسموکی شاین برای یک خانم 9475475

☑️ سایه اسموکی کلاسیک

در آرایش اسموکی کلاسیک از رنگ‌های کلاسیک مانند دودی، مشکی و خاکستری بهره می‌شود. علاوه بر اینها، رنگ‌های برنز و قهوه‌ای نیز در این نوع آرایش چشم کاربرد دارند. این سبک آرایش چشم ما را به یاد فیلم‌های هالیوودی دهه 20 میلادی می‌اندازد. زمانی که ستاره‌های سینما با زیبایی خیره‌کننده‌شان این مدل آرایش را ترند کردند. اما باید توجه داشت که اسموکی کردن چشم‌ها تاریخچه‌ای بسیار طولانی‌تر از این دوره دارد. از زمان مصر باستان که زنان و مردان چشم‌های خود را با سرمه و خط چشم‌ های تیره سیاه می‌کردند تا به امروز، چشم‌های تیره نمادی از زیبایی و جذابیت بوده‌اند.

دو نمونه سایه اسموکی کلاسیک برای خانم ها 464687548


⁉️ کدام چشم‌ها مناسب برای سایه چشم اسموکی هستند؟

اگر سایه اسموکی حرفه‌ای و درست کشیده شود، تقریباً برای هر نوع چشمی مناسب است. این آرایش می‌تواند چشم‌های پف‌دار، پلک‌های افتاده، چشم‌های نزدیک به هم یا دور از هم و چشم‌های درشت و ریز را زیباتر کند و عیب‌های چشم را بپوشاند.

برای مثال، اگر پلک‌های شما افتاده است، از سایه اسموکی طوری استفاده کنید که گوشه خارجی پلک بالاتر به نظر برسد. برای این کار، سایه تیره را در گوشه خارجی پلک بزنید و آن را به سمت بیرون بکشید، مشابه آرایش چشم گربه‌ای. یا اگر چشم‌های شما نزدیک به هم است، برای بیشتر نشان دادن فاصله بین چشم‌ها، از سایه روشن متمایل به سفید و نقره‌ای در گوشه داخلی چشم‌ها استفاده کنید.

سایه اسموکی برای هر رنگ چشمی نیز مناسب است، به شرطی که رنگ سایه را متناسب با رنگ چشم‌هایتان انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای چشم‌های سبز، سایه خاکستری و بنفش تیره ترکیب جذابی است. برای چشم‌های آبی، رنگ‌های طلایی و مسی انتخاب عالی‌ای هستند. اگر چشمان شما قهوه‌ای است، از سایه اسموکی به رنگ‌های سورمه‌ای و خاکستری استفاده کنید.

چشم_های مناسب برای سایه چشم اسموکی 4754356 چشم_های مناسب برای سایه چشم اسموکی 57485646


💄 لوازم آرایشی مورد نیاز برای سایه اسموکی

برای ایجاد آرایش اسموکی، به این لوازم آرایش نیاز دارید:

  1. پرایمر یا کانسیلر: برای زیرسازی پوست پلک قبل از شروع آرایش، از پرایمر یا کانسیلر استفاده می‌شود.
  2. براش: برای اعمال سایه‌ها و ایجاد جزئیات دقیق، نیاز به براش‌های مختلفی دارید.
  3. فیکساتور: پودرهای فیکساتور برای افزایش ماندگاری آرایش چشم بسیار مفید هستند.
  4. خط چشم: انتخاب هر نوع خط چشم سیاهی که با آن راحت‌تر هستید، ضروری است.
  5. ریمل: بعد از تکمیل آرایش چشم، از یک ریمل خوب برای حالت دادن و تیره‌تر کردن مژه‌ها استفاده می‌شود.
  6. مژه‌ مصنوعی: در صورت تمایل به افزایش حجم و طول مژه‌ها، می‌توانید از مژه‌های مصنوعی استفاده کنید.
  7. پالت سایه چشم: استفاده از پالت سایه با رنگ‌های جذاب و پیگمنت بالا، به شما کمک می‌کند تا آرایش اسموکی مناسبی ایجاد کنید.

پالت سایه چشم، یکی از لوازم آرایشی مورد نیاز برای سایه اسموکی


بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *